
6 maj startade Monkey Wine (Gimpanzee-Back Splash) på Solvalla. Mötte sex stycken jämnåriga, men alla killar. Det spelade ingen roll. Via en grotesk spurt, ca 10/1000 så spurtade hon förbi samtliga.
En enastående prestation av detta fina 4 åriga sto, som mycket väl kan vara den bästa vi fött upp!
Troligen anmäls hon till 4-års eliten för ston på Elitloppsöndagen.
